آنر ، برند زيرمجموعه گوشيهاي هوشمند هواوي بالاخره فروخته شد و در مهماني خداحافظي، بنيانگذار هواوي براي اينكه آنر از شركت مادر سابق خود پيشي بگيرد ابراز اميدواري كرد.
با توجه به جنگ تجاري آمريكا و چين كه محدوديتهاي تجاري زيادي را براي هواوي ايجاد كرده است، سرانجام هواوي برند تجاري زير مجموعه تلفنهاي هوشمند خود يعني آنر را به فروش رساند. جزئيات مالي اين معامله مشخص نشده است ولي اعلام شده است كه كنسرسيومي متشكل از حدود 30 نماينده و فروشنده مارك آنر و گروه توسعه شهر هوشمند شنزن، اين شركت را با قيمت حدود 15.2 ميليارد دلار خريداري كرده اند.
بر اساس گزارش South China Morning Post (SCMP) در مهماني خداحافظي براي آنر، بنيانگذار هواوي گفت كه اميدوار است آنر به قوي ترين رقيب جهاني هواوي تبديل شود و حتي از شركت مادر سابق خود نيز پيشي بگيرد، كه اين مي تواند انگيزهاي براي حركت به سمت جلو باشد.
او همچنين افزود كه هواوي و آنر ديگر نبايد با هم در ارتباط باشند و همه چيز بايد جداگانه اداره شود و براي رسيدن به اهداف مربوطه بايد دقيقاً مطابق با قوانين بين المللي رفتار كنند. بنيانگذار هوآوي در توضيح دليل فروش آنر گفت كه تحريمهاي اعمال شده توسط ايالات متحده ميليونها شغل و همچنين فروشندگان و نمايندگان اين شركت از 170 كشور در سراسر جهان را تهديد مي كرد.
علاوه بر اين، او اضافه كرد كه آنر برخلاف ساير شركتهاي جديد با مشكلاتي روبهرو خواهد شد و به كارمندان اين شركت توصيه كرد كه به دنبال پذيرش فرآيند جهاني شدن و فراگيري از شركتهاي انگلستان، ايالات متحده، اتحاديه اروپا، ژاپن، تايوان و كره جنوبي باشند.
آنر در سال 2013 به عنوان يك برند زيرمجموعه هواوي شكل گرفت و از آن زمان جز برندهاي برتر تلفنهاي هوشمند در جهان قرار گرفت و سالانه بيش از 70 ميليون دستگاه را به بازار عرضه كرد. طبق گزارش IDC، آنر 28 درصد از كل محصولات عرضه شده به بازار توسط هواوي در نيمه اول سال 2020 را به خود اختصاص داده است و هواوي ادعا مي كند كه از اين طريق بيش از 10 ميليارد دلار درآمد كسب كرده است.
منبع : كليك